Ukážte, čo dokážete, nie čo je dokonalé!

Mutasd, amit tudsz, ne azt, ami tökéletes!

Najnovšie nariadenie ASA zakazuje používanie filtrov na príspevkoch v sociálnych médiách propagujúcich kozmetické výrobky, ktoré zobrazujú iný výsledok ako cieľové publikum. Zaujímalo by ma, ako ďaleko môžeme zájsť pri post-editácii našich pracovných fotografií bez toho, aby sme zavádzali svojich sledovateľov a budúcich zákazníkov nepravdivým obsahom?

 

 V súčasnosti už sociálne médiá nie sú len o nadväzovaní kontaktov a udržiavaní spojenia, ale sú aj najsilnejšou reklamnou platformou. Spoločnosti ju využívajú na propagáciu svojich výrobkov a služieb. Vznik influencerov sa stal novým reklamným nástrojom vo svete sociálnych médií a značky si uvedomili, že marketing influencerov je kľúčom k osloveniu väčšej komunity spotrebiteľov. Určite sme všetci videli influencerov a celebrity s obrovským počtom sledovateľov a takmer urážlivo dokonalými fotografiami. Dokonalé vlasy, bezchybná, opálená pleť, oslnivo biele zuby. V týchto príspevkoch sa často objavujú rôzne produkty a zázračné výrobky, ktoré nám naznačujú, že môžeme vyzerať ako oni, že ich používaním môžeme dosiahnuť rovnaké výsledky. Čo je však na tom pravdy v dobe bez filtrov a Photoshopu? Vo februári 2021ASA (Úrad pre reklamné štandardy)- samoregulačný orgán reklamného priemyslu, zakázal používanie filtrov v sponzorovaných príspevkoch na sociálnych sieťach, ktoré propagujú kozmetický výrobok, a preto by mohli byť zavádzajúce, pokiaľ ide o výsledky. Hnutie sa začne v roku 2020Sasha Pallariktorú spustila spoločnosť ASA v reakcii na kampaň #filterdrop, ktorej cieľom bolo získať prirodzenejšie fotografie na Instagrame. ASA preskúmala príspevky propagujúce samoopaľovacie produkty dvoch značiek a v oboch prípadoch príspevky obsahovali filtre, ktoré prednostne menili výsledky, ale tým potenciálnym zákazníkom ukazovali zavádzajúce výsledky.

 

A čo profesionáli v oblasti krásy?

 

Hoci v prípade vyššie uvedených výrobkov nemôžeme ignorovať problém v segmente služieb kozmetického priemyslu. Azda jedným z najčastejších spôsobov, ako profesionáli v oblasti krásy využívajú sociálne médiá na propagáciu svojich služieb, sú sociálne médiá - čo je vzhľadom na cieľovú skupinu a funkcie, ktoré majú na propagáciu, pochopiteľné. Každý má záujem dostať svoju prácu na web v čo najlepšej podobe, pretože ich kanál na Instagrame je vlastne ich portfóliom, ktoré láka nových zákazníkov.

 

Nezavádzajte hostí!

 

Je dôležité, aby sme na naše stránky sociálnych médií nahrávali kvalitné a krásne fotografie našej práce a hostí, ale vždy odrážali realitu. Niekedy riasa nevyzerá presne tak, ako je napísaná vo veľkej knihe, ale nerobte chybu, že ste majstri Photoshopu a vytvárate dokonalé súbory. Spočiatku sa to môže zdať ako dobrý nápad, pretože dokonale upravené snímky môžu prilákať veľa hostí, ale čo sa stane, keď si hosť uvedomí, že set nie je taký dokonalý naživo? Hosťa to zavádza, v skutočnosti nedostane to, za čo si "zaplatil", a my dosiahneme opak toho, čo chceme. Hosť bude spokojný a stabilný, ak dostane to, čo očakáva. Vaše očakávania budú vychádzať z našej predchádzajúcej práce a z predchádzajúcej konzultácie.

 

Filtre a retušovanie - mierka je hodnota

 

Retušovanie a možnosti, ktoré ponúkajú rôzne filtre, môžu byť veľmi dobrými priateľmi, ale je dôležité snažiť sa o umiernenosť. Keďže ich používa takmer každý, je ľahké zistiť, koľko postprocesu bolo na niektoré snímky aplikovaného. Samozrejme, nie je problém s ľahkou retušou, pretože hosťom nebude vadiť, ak na fotografii nebude malý pupienok alebo červená škvrna na pleti, prípadne rozmazaný rúž, ktorý chcete opraviť, ale nedotýkajte sa nánosov - či už ide o úpravu mihalníc alebo obočia - pretože po úprave to nebude naša práca.

 

Zostaňte realistickí aj vo svojich príspevkoch!

 

Najradšej sa delíme o prácu vykonanú na hosťoch s dokonalým obočím a pevnými viečkami, pretože výsledok bude dokonalý aj na nich. Zároveň im pokojne ukážte, ak pracujete s problematickejšími mihalnicami alebo obočím, pretože to hosťom dodá sebavedomie, ukáže, že ste profesionál, a možno oslovíte aj hostí, ktorí si predtým mysleli, že nie sú na takúto službu vhodní.

 

Nemusíte byť hviezda, aby vás hostia milovali!

 

Nenechajte sa odradiť dokonalými alebo dokonale vyretušovanými fotografiami iných ľudí. Dôležité je, aby vaši hostia vždy odchádzali spokojní. Ak vám dôverujú osobne aj profesionálne, máte všetko potrebné na vybudovanie stabilnej, príjemnej klientely - musíte však dôverovať aj sami sebe a ak máte možnosť, rozvíjať sa. Dobrého profesionála nedefinuje počet sledovateľov a lajkov, ale počet vracajúcich sa hostí a ich názory.

Podobné príspevky